Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
De ce mi s-a poprit contul cu alocatia pentru copil la Raiffeisen Bank, desi legea interzice acest lucru? – Bancherul

De ce mi s-a poprit contul cu alocatia pentru copil la Raiffeisen Bank, desi legea interzice acest lucru?

Autor:

Bancherul.ro
2016-01-04 12:45

Raiffeisen Bank mi-a poprit contul cu banii din alocatia copilului, desi, din cate am aflat, nu au voie sa retina banii din alocatie, iar banca stia ca in respectivul cont primeam doar banii de alocatie. Ce pot sa fac? intreaba un cititor al site-ului Reclamatiibanci.ro, dedicat educatiei financiare si rezolvarii problemelor clientilor bancilor.

Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro:

Intr-adevar, conform Codului de procedura civila, “alocatiile de stat si indemnizatiile pentru copii, ajutoarele pentru ingrijirea copilului bolnav, ajutoarele de maternitate, cele acordate in caz de deces, bursele de studii acordate de stat, diurnele, precum si orice alte asemenea indemnizatii cu destinatie speciala, stabilite potrivit legii, nu pot fi urmarite pentru niciun fel de datorii.”

Am luat legatura cu reprezentantii Raiffeisen Bank pentru clarificarea acestei probleme, iar raspunsul acestora este urmatorul: banca este obligata de catre executorul judecatoresc sa popreasca toate conturile clientilor executati silit, in limita sumelor datorate.

Reprezentantii Raiffeisen spun ca banca nu verifica provenienta sumelor de bani inainte de a efectua plata catre executorul judecatoresc, din motive tehnice si legale. Cu alte cuvinte, chiar daca este vorba de bani din alocatie, acestia sunt propriti, cu toate ca legea interzice acest lucru.

Raiffeisen precizeaza ca pentru orice modificare (diminuare / majorare a incasarilor), clientul trebuie sa anunte banca pentru a actualiza datele sale. Banca nu verifica ce incasari urmeaza sa intre intr-un cont si de unde deorece sunt setari automate pe contul clientului, iar sumele intra din surse diverse. Atunci cand banca, conform legii, trebuie sa instituie o poprire pe un cont, o face automat; Cientul poate sa instiinteze reprezentantii bancii ca va intra o suma si in valoare de cat anume sub forma de indemnizatie copil si atunci banca seteaza in aplicatie sumele ce urmeaza sa intre din acea sursa, pentru a nu fi aplicata poprirea si pe acele sume.

Vezi aici raspunsul integral

Probleme cu banca? Scrie-ne aici si iti raspundem!

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Educatie financiara

Tentativa de frauda tip phishing destinata clientilor ING Bank

Clientii ING Bank, utilizatori ai aplicatiei Home Bank, au fost vizati ieri de o tentatia de frauda tip phishing, prin intermediul unor e-mailuri.E-mailurile pareau ca sunt trimise de ING Bank,... detalii

Simplu Credit refuza colaborarea cu CSALB si nu vrea sa-mi scada dobanda. Ce pot sa fac?

„Buna ziua, VÄ‚ ROG MULT SÄ‚ MÄ‚ AJUTAÈšI. Am încercat o soluÈ›ie cu cu cei de la CSALB È™i ACEST MARE IFN, MARE IN ȘMECHERII AU REFUZAT COLABORAREA CU EI,... detalii

Cum recuperez investitia la OMV printr-o inselatorie?

"Am găsit la sfârÈ™itul lui septembrie o postare pe Facebook in care Robert Turcescu spunea în cadrul emisiunii Denisei Rafai cum pot românii obÈ›ine venituri pasive. Am deschis linkul. Era... detalii

Pot să îi ofer un card bancar copilului meu?

"Sunt client ING, iar fiul meu de 14 ani îÈ™i doreÈ™te propriul său card, aÈ™a cum a văzut la un coleg de clasă. Există astfel de servicii în România? Este... detalii