Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Posta Romana cauta iar o banca partenera pentru servicii financiare, dupa doua tentative esuate in patru ani – Bancherul

Posta Romana cauta iar o banca partenera pentru servicii financiare, dupa doua tentative esuate in patru ani

Autor:

Bancherul.ro
2017-07-14 16:23

Posta Romana informeaza ca este in cautarea une banci partenere care sa ofere servicii financiare in cadrul oficiilor postale, la patru ani de la lansarea aceluiasi anunt, privind dezvoltarea unei oferte de produse si servicii bancare, neconcretizat pana acum, desi s-au purtat negocieri cu doua banci.

Mai intai, la finalul lui 2013, Posta Romania, condusa de Alexandru Petrescu, membru PSD, ministru al Economiei si mediului de afaceri in recentul guvern Grindeanu, anunta demararea negocierilor cu Intesa Sanpaolo Bank pentru realizarea proiectului de servicii financiare in cadrul oficiilor postale, negocieri care insa nu s-au finalizat, din motive necunoscute.

Ulterior, Intesa Sanpaolo Bank a decis sa-si schimbe strategia de afaceri, mai exact isi restrange activitatea in Romania, concentrandu-se pe serviciile financiare pentru companii.

Posta Romania anunta, in acelasi an, ca se afla intr-un proces de restructurare, iar ulterior s-a derulat si o tentativa de privatizare, de asemenea esuata, in septembrie 2015, dupa ce bpost din Belgia nu a inaintat o oferta pentru preluara pachetului majoritar al Postei romanesti.

Tot in septembrie 2015 seful Postei, Alexandru Petrescu, anunta ca este la finalul negocierilor cu alta banca, Nextebank, in prezent Patria Bank, pentru proiectul de servicii financiare, iar o luna mai tarziu Posta Romana informeaza ca a incheiat un acord de principiu cu banca, trimis BNR spre aprobare.

Posta Romana a precizat, pentru Bancherul.ro, ca nu va aloca resurse suplimentare acestui proiect fata de cele existente. “Tehnologia va fi pusa la dispozitie de catre Nextebank si consta in statii de lucru pentru ghiseele care vor intermedia produsele bancii (computere, imprimante multifunctionale), inclusiv software-ul necesar desfasurarii activitatii, mobilier, materiale de marketing si de prezentare a produselor, POS-uri, ATM-uri etc.” (vezi aici detalii)

Insa nici acest proiectul nu s-a finalizat, din motive ce tin tot de problemele interne si ale schimbarilor din conducerea Postei Romane, dupa cum a dezvaluit ieri seful Patria Bank, Horia Manda. Acesta considera ca Posta Romana trebuie sa ia exemplul altor institutii postale din tarile vecine, care au dezvoltat servicii bancare, aducandu-si aportul la incluziunea financiara in zona rurala, datoria retelei extinse de oficii postale pe tot cuprinsul tarii. (vezi aici detalii)

Astfel ca Posta Romana, cu un nou sef acum, Andrei Stanescu, lanseaza o noua invitatie bancilor interesate de un parteneriat cu institutia de stat.

Poşta Română caută partener bancar (comunicat de presa)

Bucureşti, 14 iulie 2017 – Compania Naţională Poşta Română informează că reia procesul de selecţie a unui partener bancar, privind oferirea de servicii şi produse bancare, prin intermediul oficiilor poştale. În acest context, invită instituţiile bancare interesate de un parteneriat cu Poşta Română, să transmită scrisori de intenţie.

În contextul strategiei de dezvoltare, de modernizare comercială şi operaţională a companiei, Poşta Română intenţionează demararea unui proiect prin care urmăreşte diversificarea portofoliului de produse oferite clienţilor. Astfel, compania îşi manifestă intenţia de a presta servicii şi de a oferi produse bancare la nivel naţional, printr-un contract ce urmează a se încheia cu o instituţie bancară ce activează pe piaţa din România.

„Prin acest proiect, la ghişeele Poştei Române selectate la nivel naţional, se vor putea tranzacţiona, pe modelul altor administraţii poştale europene, produse şi servicii bancare în condiţii de proximitate şi convenienţă, în beneficiul tuturor clienţilor”, a declarat Andrei Stănescu, Directorul General al Poştei Române.

Serviciile bancare ce urmează a fi oferite prin intermediul reţelei de subunităţi poştale sunt: depunere şi retragere numerar, acordare de credite, emitere de carduri credit/debit, servicii referitoare la încasări rate de credit, servicii de colectare a creanţelor, servicii de intermediere în asigurări, servicii aferente contractării serviciilor de tip internet, în conformitate cu legislaţia bancară.

ANUNŢ DE INTENŢIE

Poşta Română caută partener pentru oferirea de servicii bancare Compania Naţională “Poşta Română“ S.A., societate înfiinţată potrivit HG nr.371/1998 funcţionând în conformitate cu legislaţia română, urmare hotărârii Consiliului de Administraţie nr.183/27.06.2017 îşi manifestă intenţia de a se implica în procesul de bancarizare şi incluziune financiară la nivel naţional, prin valorificarea celei mai extinse reţele de subunităţi poştale cu acoperire teritorială naţională, intenţionând în acest sens demararea unui proiect privind oferirea de servicii şi produse bancare.

Compania Naţională “Poşta Română” S.A. urmăreşte diversificarea portofoliului de produse oferite clienţilor prin prestarea de servicii bancare şi oferirea de produse bancare la nivel naţional, prin contracte ce urmează a se încheia cu instituţii bancare care activează pe piaţa din România şi UE.

Serviciile bancare ce urmează a fi oferite prin intermediul reţelei de subunităţi poştale sunt:

a. Servicii de depunere numerar la ghişeele specializate ale subunităţii poştale;

b. Servicii de retragere numerar la ghişeele specializate ale subunităţii poştale;

c. Servicii referitoare la încasări rate de credit la ghişeele specializate ale subunităţii poştale;

d. Servicii privind cunoaşterea clientelei, inclusiv înrolarea şi actualizarea datelor clienţilor, cu respectarea legislaţiei specifice în materia serviciilor bancare;

e. Servicii aferente activităţii de acordare de credite, în conformitate cu legislaţia bancară;

f. Servicii aferente activităţii de colectare a creanţelor;

g. Servicii aferente emiterii de carduri de credit/debit, în conformitate cu legislaţia bancară;

h. Servicii aferente contractării serviciilor de tip internet în conformitate cu legislaţia bancară;

i. Servicii de intermediere în asigurări.

Instituţiile bancare interesate pot transmite scrisori de intenţie cu privire la implicarea în proiectul Companiei Naţionale “Poşta Română” S.A., până la data de 31.08.2017.

Scrisorile de intenţie vor fi transmise pe adresa Compania Naţională “Poşta Română” S.A. – Direcţia Juridică şi Reglementări – Bd.Dacia nr.140, sector 2 Bucureşti, Tel.+4021.20.09.265 fax:+4021.20.07.470

Comentarii

Cosmin

Cea mai naspa banca din Romania

Banca fura lunar de la romani prin creditele in CHF. Nu ar strica un Robin Hood asupra acestei banci. M-as bucura sa i se întâmple lunar acest lucru pana da faliment pentru ca pe noi ne-a falimentat. Rog hotii sa nu fure de la alte banci ci doar de la banca asta ca e singura care si-a batut joc de clientii in CHF.

G

Super

Da desteptule, bravo, dar la persoanele care lucrau acolo nu te gandesti? Chiar as vrea sa vad cum ai reactiona tu cand cineva te.ar ameninta cu o arma . Si in plus nu vine nicio banca sa te traga de maneca hei vino si fa.ti un credit, tot tu ti.ai facut de bunavoie

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Clientii OTP Bank vor fi preluati de Banca Transilvania, din 28 februarie 2025

AcÈ›ionarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga:Integrarea... detalii

Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

PoÈ™ta Română, liderul naÈ›ional în servicii poÈ™tale, împreună cu CEC Bank È™i Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, îÈ™i unesc forÈ›ele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării... detalii

BT Pay si BT Go raman singurele aplicatii ale Bancii Transilvania

BT Pay pentru persoanele fizice si BT Go pentru firme si alte persoane juridice vor ramane singurele aplicatii ale Bancii Transilvania, care vor inlocui NeoBT si BT24, conform unei informatii... detalii

CEC Bank imprumuta inca 300 milioane euro prin emiterea de obligatiuni

CEC Bank a încheiat cu succes o nouă emisiune de obligaÈ›iuni în valoare de 300 de milioane de euro printr-o nouă emisiune de Titluri Eligibile Senior NepreferenÈ›iale, destinate încadrării ca... detalii