Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Studiu: Increderea consumatorilor in economie a scazut drastic in urma crizei politice – Bancherul

Studiu: Increderea consumatorilor in economie a scazut drastic in urma crizei politice

Autor:

Bancherul.ro
2018-02-12 11:19

Criza guvernamentală care continuă în România are efect și asupra consumatorilor. În ultimul trimestru din 2017, toți indicatorii au înregistrat scăderi drastice, se arata intr-un studiu GfK.

Așteptările economice au atins minimul anual în decembrie 2017, ajungând la un nivel de -19,3 puncte.

Este o scădere de aproape 37,6 puncte față de maximul anual din luna martie și cea mai mică valoare din aprilie 2013.

În același timp, așteptările românilor privind veniturile au scăzut și ele. Au atins nivelul de 6,8 puncte în decembrie 2017, cea mai mică valoare din septembrie 2014. Și asta, după ce în luna martie crescuseră la un maxim de 33,7 puncte.

Înclinația către cumpărare a atins un minim anual de -0,2 puncte în decembrie 2017. Este vorba de un nivel cu 16,6 puncte mai mic decât maximul din luna martie a aceluiaşi an.

Concluziile studiului GfK privind climatul de consum din Europa pentru trimestrul IV din 2017

La finalul anului 2017, încrederea consumatorilor din Europa a continuat să crească ușor. În decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte – cea mai ridicată din ultimii 10 ani.

La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană între 1,5 și 2%, în termeni reali.

Consumatorii europeni consideră că economia este în creștere. Așteptările economice din decembrie 2017 au crescut în medie la 17 puncte pentru toate țările UE – ceea ce reprezintă o creștere clară cu 5 puncte față de luna septembrie. Franța, Germania și Austria au înregistrat creșteri semnificative.

În România, pe de altă parte, încrederea consumatorilor în creșterea economică a scăzut drastic în urma crizei guvernamentale care continuă.

Aceste evaluări pozitive ale consumatorilor corespund datelor Comisiei Europene, care anticipează o creștere a produsului intern brut al țărilor UE cu 2,3%.

În Europa, așteptările privind veniturile au crescut ușor între septembrie și decembrie 2017, cu o medie de 2 puncte, ajungând la 15 puncte. Așteptări mai mari privind creșterea salariilor s-au înregistrat în Austria și Slovenia.

Și la acest capitol, România a înregistrat cea mai mare scădere. Înclinația către cumpărare a crescut față de luna septembrie cu 1 punct, ajungând la nivelul de 21 puncte la finalul lunii decembrie. La acest indicator, Polonia și Austria au înregistrat cele mai mari creșteri.

GfK prognozează o creștere semnificativă a consumului privat în Europa

Expertul în consum al GfK, Rolf Bürkl, comentează: „Pe toată durata anului 2017, încrederea într-o eventuală creștere economică a Europei a crescut semnificativ. Bazându-se pe această creștere, oamenii speră și la salarii mărite. Așteptările privind veniturile sunt pozitive într-o mare parte a Europei, dar sunt doar cu puțin mai mari față de anul 2016. Aceeași evoluție a înregistrat-o și disponibilitatea de cumpărare. Pe baza tuturor factorilor analizați, GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului gospodăriilor din Uniunea Europeană între 1,5 și 2%, în termeni reali. În concluzie, economia europeană va continua să fie susținută de consumul privat.”

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Cine sunt actionarii Bancii Transilvania?

Banca Transilvania (BT) are o structura diversa de actionari, in majoritate persoane fizice si juridice din Romania. Astfel ca cel mai mare actionar al BT detine mai putin de 10%... detalii

Inselatorie cu credite: site-ul Credit Yes

Pe Facebook exista o pagina sponsorizata pentru inselatorii cu credite, Credit Yes, cu link catre site-ul Credityes.ro, asemanator cu o platforma legitima de credite auto din Statele Unite, Credityes.com.Site-ul Credityes.ro... detalii

A aparut o noua platforma de investitii in criptomonede pentru fraude online: Aspect Markets

Cititorii ne-au sesizat ca exista pe inteet o noua falsa platforma de investitii in criptomonede, prin care se fac fraude online.Numele platformei este Aspect Markets si este online in prezent,... detalii

BRD Finance s-a inchis pe tacute

BRD Finance, IFN-ul pentru credite de consum si carduri detinut de banca BRD Societe Generale, a fost inchis si a intrat in procedura de lichidare, conform unui anunt de pe... detalii