Provident a primit dela clientii sai care au luat imprumuturi de nevoi personale un numar de aproape 600 de reclamatii, in prima jumatate a acestui an, dintre care 20 de solicitari de solutionare amiabila a litigiilor, prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), conform informatiilor furnizate de Institutia Financiara Nebancara (IFN).
Iata informatiile furnizate de Provident, la solicitarea Bancherul.ro:
“In cadrul Provident există un departament dedicat și specializat în soluționarea solicitărilor venite din partea clienților, de orice natură ar fi acestea.
Sistemele și procedurile de soluționare a reclamațiilor și-au dovedit eficiența în timp și, astfel, pentru prima jumătate a anului 2020 numărul reclamațiilor reprezintă 0,36% din portofoliul activ de clienți (161.274 – acesta este numarul de clienti activi) iar perioada medie de soluționare a reclamațiilor este de 4 zile, mult sub limita stabilită de cadrul legislativ în vigoare.
De asemenea, de la începutul acestui an, am primit 20 de solicitări de la CSALB, dintre care mai mult de jumătate se refereau la solicitări de ștergere a datelor negative din Biroul de Credit pentru accesarea unor noi împrumuturi. Așadar, este vorba doar despre un număr redus de solicitări, nu litigii, care au fost investigate și soluționate intern, de către departamentul dedicate.
Desigur, am avut întotdeauna disponibilitate pentru soluționarea cererilor clienților noștri și vom continua să avem aceeași deschidere pentru găsirea soluțiilor potrivite pentru fiecare client în parte. Unul dintre obiectivele principale ale companiei rămâne menținerea gradului ridicat de satisfacție în rândul clienților, care au apreciat de fiecare dată colaborarea cu Provident și au revenit ori de câte ori au avut nevoie.”
• Avem avantajul ultimului sosit: sistemul de plăți introdus în România acum 24 de ani este printre cele mai performante din lume• În ultimii 35 de ani sistemul bancar românesc... detalii
"Acolo unde un consumator nu ar avea câștig de cauză în instanță, pentru că, de exemplu, contractul este corect făcut prin raportare la legislația care este acum în vigoare cu... detalii
- Conciliatorii CSALB explică cele mai importante cazuri de anul acestaÎn primele șase luni din 2023 băncile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat al institutiei, in care se adauga:Apetitul de negociere al băncilor este cu 27% mai mare față de perioada similară din 2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%.Astfel, până în acest moment, în 340 de cazuri consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți), cu o treime mai mulți decât în perioada similară din 2022. Alți 290 de consumatori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Față de anul trecut, creșterea acestor... detalii
Dobanda fixa la credite este apreciata ca fiind mai convenabila decat cea variabila, chiar daca erste mai mare, conform unui sondaj de opinie realizat de comparatorul bancar Finzoom.ro, la solicitarea... detalii