Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Ce poti pati daca platesti cu cardul pe un site nesecurizat 3 D Secure – Bancherul

Ce poti pati daca platesti cu cardul pe un site nesecurizat 3 D Secure

Autor:

Bancherul.ro
2013-10-03 18:58

A platit cu cardul BRD pe internet, probabil pe un site nesecurizat (3 D Secure), iar hackerii i-au furat datele si i-au scos banii din cont. Asteapta de 2 luni sa primeasca banii inapoi de la BRD.

Cum a fost posibil acest lucru si de ce dureaza atat de mult sa-si recupereze banii de la banca? I-am intrebat reprezentantii BRD, care ne-au raspuns la cateva intrebari utile pentru cei care fac plati pe internet, astfel incat sa poata evita o astfel de situatie neplacuta.

Trebuie precizat ca in astfel de cazuri, recuperarea banilor poate dura mai mult timp, in functie de complexitatea cazului. Astfel, banca si organizatia de carduri (Visa, MasterCard) verifica mai intai daca in acest caz este vorba, intr-adevar, de un furt al datelor cardului, se stabilesc apoi circumstantele in care a avut loc, cu ajutorul autoritatilor (politia). In momentul in care se constata ca nu a fost vina utilizatorului de card pentru aceasta frauda, atunci acesta trebuie despagubit imediat de banca, potrivit legislatiei in vigoare.

– Care este procedura de rezolvare a acestor cazuri? Ce trebuie sa stie clientii care ajung in astfel de situatii?

BRD: In cazul in care clientii identifica operatiuni pe care nu le-au efectuat, trebuie sa anunte de urgenta banca emitenta a cardului in vederea blocarii acestuia si a depunerii formularelor specifice solicitate, necesare pentru analizarea situatiei semnalate.
Preventiv, este recomandata achizitionarea de servicii complementare cardurilor (mobile banking, internet banking), care sa informeze posesorii in timp real in privinta operatiunilor efectuate in conturile lor.

– Cat timp trebuie sa astepte acesti clienti pana sa poata utiliza din nou cardul?

BRD: Cardul este blocat in momentul anuntarii de catre client a bancii emitente, si nu mai poate fi folosit. Clientul are posibilitatea solicitarii unui nou card, iar pana la primirea acestuia poate accesa contul curent pentru a avea acces la disponibilitatile banesti.

– Cine plateste pentru banii furati de hacker?

BRD: In urma contestatiei primite de catre banca se fac demersurile necesare stabilirii imprejurarilor in care a fost posibila utilizarea cardului fara acordul posesorului. In functie de documentele si informatiile disponibile, se stabileste si raspunderea financiara pentru aceste operatiuni.
In analiza efectuata se porneste de la premisa ca posesorul de card este de buna credinta si nu a actionat cu neglijenta sau rea credinta.

– Cum a fost posibila clonarea cardului, din moment ce acesta a fost inrolat in sistemul 3D Secure?

BRD: De fapt nu vorbim despre o clonare a cardului, ci de utilizarea datelor inscrise pe acesta, fiind vorba de tranzactii in mediu virtual. In lumea virtuala exista o multitudine de comercianti/banci acceptante care nu au adoptat standardul 3D Secure si la care pot fi efectuate tranzactii fara parola suplimentara de securitate. In aceste situatii, posesorul de card este protejat din punct de vedere financiar, cu exceptia cazurilor de neglijenta.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Educatie financiara

Tentativa de frauda tip phishing destinata clientilor ING Bank

Clientii ING Bank, utilizatori ai aplicatiei Home Bank, au fost vizati ieri de o tentatia de frauda tip phishing, prin intermediul unor e-mailuri.E-mailurile pareau ca sunt trimise de ING Bank,... detalii

Simplu Credit refuza colaborarea cu CSALB si nu vrea sa-mi scada dobanda. Ce pot sa fac?

„Buna ziua, VÄ‚ ROG MULT SÄ‚ MÄ‚ AJUTAÈšI. Am încercat o soluÈ›ie cu cu cei de la CSALB È™i ACEST MARE IFN, MARE IN ȘMECHERII AU REFUZAT COLABORAREA CU EI,... detalii

Cum recuperez investitia la OMV printr-o inselatorie?

"Am găsit la sfârÈ™itul lui septembrie o postare pe Facebook in care Robert Turcescu spunea în cadrul emisiunii Denisei Rafai cum pot românii obÈ›ine venituri pasive. Am deschis linkul. Era... detalii

Pot să îi ofer un card bancar copilului meu?

"Sunt client ING, iar fiul meu de 14 ani îÈ™i doreÈ™te propriul său card, aÈ™a cum a văzut la un coleg de clasă. Există astfel de servicii în România? Este... detalii