acf
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121“Buna ziua,
Daca fiul meu avea un grad de indatorare de peste 200% la diverse societati IFN la data solicitarii unui alt credit, a fost conform regulamentului ca societatea Credius sa ii acorde alt credit desi capacitatea de rambursare era zero?
Dobanda si comisioanele de la Credius le verifica cineva? Unde pot sa ma adresez pentru dobanda abuziva? La un credit de 5000 a platit trei rate de 680 si achitarea anticipata de 6900. Multumesc pentru raspuns!”, intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.
Raspuns ReclamatiiBanci.ro
Stimata doamna,
Institutiile Financiare Nebancare (IFN), precum Credius, sunt supravegheate din 2018 de catre Banca Nationala a Romaniei (BNR), ceea ce inseamna ca sunt obligate sa respecte regulamentele impuse de BNR in privinta conditiilor de creditare, inclusiv cu privire la gradul de indatorare, care nu poate fi mai mare de 40% din venituri.
Ceea ce inseamna ca daca fiul dumneavoastra avea un grad de indatorare de 200% la diverse IFN-uri, si implicit capacitate zero de rambursare a imprumutului, Credius nu ar fi trebuit sa-i acorde un imprumut, iar daca a facut-o, atunci a incalcat normele BNR.
Motiv pentru care va sfatuiesc sa adresati o sesizare in acest sens la BNR, in care sa solicitati verificarea acestei situatii.
In acelasti timp, depuneti o reclamatie in scris la Credius, in care sa solicitati anularea contractului de credit si rambursarea dobanzilor si altor comsioane platite pentru respectivul imprumut, plus eventuale daune, daca apreciati ca ati suferit prejudicii.
In privinta dobanzii abuzive, legea nu prevede un nivel maxim al dobanzilor care pot fi cerute de IFN-uri sau banci, insa impune creditorilor sa-si informeze corect clientii cu privire la costul real al unui imprumut, inainte de aprobarea acestuia.
Daca apreciati ca nu ati fost informata adecvat cu privire la costul efectiv al imprumutului, reflectat de Dobanda Anuala Efectiva (DAE), atunci puteti face plangere si cu privire la acest aspect, la adresa Credius. (citeste articolul integral)
Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici si te ajutam.
Clientii ING Bank, utilizatori ai aplicatiei Home Bank, au fost vizati ieri de o tentatia de frauda tip phishing, prin intermediul unor e-mailuri.E-mailurile pareau ca sunt trimise de ING Bank,... detalii
„Buna ziua, VÄ‚ ROG MULT SÄ‚ MÄ‚ AJUTAÈšI. Am încercat o soluÈ›ie cu cu cei de la CSALB È™i ACEST MARE IFN, MARE IN ȘMECHERII AU REFUZAT COLABORAREA CU EI,... detalii
"Am găsit la sfârÈ™itul lui septembrie o postare pe Facebook in care Robert Turcescu spunea în cadrul emisiunii Denisei Rafai cum pot românii obÈ›ine venituri pasive. Am deschis linkul. Era... detalii
"Sunt client ING, iar fiul meu de 14 ani îÈ™i doreÈ™te propriul său card, aÈ™a cum a văzut la un coleg de clasă. Există astfel de servicii în România? Este... detalii