acf
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121Icredit, o IFN (Institutie Financiara Nebancara) care acorda credite la domiciliul clientilor, cu dobanzi foarte ridicate, care ajung la peste 5.000% (cinci mii la suta) pe an, a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru reclama inselatoare.
Motivul sanctiunii este acela ca Icredit isi promoveaza creditele cu un “comision zero la livrarea banilor la tine acasa”, ceea ce poate determina potentialii clienti sa creada ca nu trebuie sa achite niciun comision pentru respectivul imprumut.
In realitate, pentru credite trebuie achitat si un comision de analiza dosar, saptamanal, nu doar dobanda.
Iata datele despre conditiile de creditare prezentate pe site-ul icredit:
– Suma minimă este 400 de lei, iar cea maximă este 10.000 de lei
– Perioada minimă este de 14 săptămâni, iar cea maximă este de 100 de săptămâni
– Valoarea maximă a DAE este 5689.98%.
Exemplu reprezentativ
Pentru un credit în valoare de 1000 de lei, pe 18 săptămâni, suma totală de rambursat este de 1637.86 lei.
Rata săptămânală este în valoare de 91 lei și include 2.23 lei comision de analiză dosar. Dobânda anuală efectivă este 1794% (fixă), iar dobânda creditului este 437% (fixă) în primele 7 săptămâni și 18% (fixă) în următoarele 11 săptămâni.
Potrivit prevederilor art. 6 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007„ (1) O practică comercială este considerată ca fiind acțiune înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente:[…] b) principalele caracteristici ale produsului, cum ar fi: disponibilitatea, avantajele, riscurile, fabricarea, compoziția, accesoriile, asistența acordată după vânzare și instrumentarea reclamațiilor, modul și data fabricației sau prestării, livrarea, capacitatea de a corespunde scopului, utilizarea.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o acțiune de control la operatorul economic, BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA Paris,sucursala București, care a anunțat demararea procedurilor de sistare a... detalii
Paul Anghel, director general la Directia generala control si supraveghere piata si aromonizare europeana din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), este anchetat de Directia Nationala Anticoruptie (DNA). Procurorii Direcţiei... detalii
Pe parcursul anului 2021, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor de servicii financiare oferite de banci si Institutii Financiare Nebancare (IFN).ANPC a verificat instituții financiare bancare și nebancare, constatându-se că, în cazul unei instituții financiare nebancare, caracteristicile principale ale creditului erau prezentate într- un mod înșelător/ambiguu.Extras din Raportul anual ANPC 2021:Servicii financiareANPC a acordat o atenție deosebită plângerilor consumatorilor privind serviciile financiare, ținând cont de impactului financiar foarte puternic asupra consumatorilor atunci când le sunt încălcate drepturile.Pe parcursul anului 2021:• au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor;• au fost încheiate 7 Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 92.000 lei și 5 avertismente;• au fost restituite consumatorilor sume în valoare 1.396.760,83 lei, 3.662.407,12 CHF și 3.377.937,73 Euro ca urmare a acțiunilor... detalii
LISTA ENTITAȚILOR CARE DESFAȘOARĂ ACTIVITATEA DE RECUPERARE CREANȚE CARE FIGUREAZĂ ÎN EVIDENȚA ANPC Nr. crt DENUMIRE ENTITATE1 AGIO Wierzytelnosci Plus Niestandaryzowany Sekurytyzacyjny Fundusz Inwestycyjny Zamkniety reprezentată de SC KI DEBTSERVICE SRL2 SC ASSET PORTFOLIO SERVICING ROMANIA SRL3 SC ASSET RECOVERY DEBTS SRL4 SC AVESTIS INTERNATIONAL SRL5 SC B2KAPITAL PORTFOLIO MANAGEMENT SRL6 SC CEE COLLECT ROMANIA SRL7 SC COFACE ROMANIA INSURANCE SERVICES SRL8 SC COLECTARE RECUPERARE CREANTE CRC SRL9 SC CREDITEXPRESS FINANCIAL SERVICES SRL10 SC CYCLE EUROPEAN SRL11 SC DEBT COLLECTION AGENCY SRLRadiată12 SC ENB PROPERTY SOLUTIONS SRL13 EOS CREDIT FUNDING DAC reprezentată de SC EOS KSI ROMANIA SRL14 EOS CREDIT FUNDING BL DAC reprezentată de SC EOS NEXT SERVICES SRL15 SC EOS NEXT SERVICES SRL16 SC EOS KSI ROMANIA SRL17 SC FIRE CREDIT SRL18 SC GETBACK RECOVERY SRL19 GLASRO HOLDINGS LIMITED reprezentată de SC INTRUM ROMANIA... detalii