Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Opinia Consiliului Fiscal cu privire la proiectul celei de-a doua rectificari bugetare pe anul 2011 – Bancherul

Opinia Consiliului Fiscal cu privire la proiectul celei de-a doua rectificari bugetare pe anul 2011

Autor:

Bancherul.ro
2011-11-16 16:20

In data de 15 noiembrie 2011, Ministerul Finanţelor Publice a trimis Consiliului Fiscal proiectul celei de-a doua rectificari a bugetului de stat si a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011, solicitând opinia Consiliului Fiscal în baza art. 40, alin. (2) din Legea nr. 69/2010, anunta intr-un comunicat Consiliul Fiscal, condus de Ionut Dumitru (foto). rnrnÎn temeiul acestui articol de lege, Consiliului Fiscal îi revine drept atribuţie „analiza si elaborarea de opinii si recomandări, atât înainte de aprobarea de către Guvern, cât si înainte de transmiterea către Parlament, asupra legilor bugetare anuale, a rectificărilor bugetare, cât si asupra altor iniţiative legislative care pot avea un impact asupra volumului cheltuielilor bugetare, precum si evaluarea conformităţii acestora cu principiile si regulile fiscale prevăzute de prezenta lege”.rnrnŢinând cont de mandatul său în conformitate cu prevederile legii 69/2010, Consiliul Fiscal constată si emite următoarele opinii si recomandări privitoare la proiectul de rectificare bugetară:rnrnProiectul de rectificare bugetară îndeplineste condiţiile art. 15, alin. (2) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010 cu privire la faptul că nu pot fi aprobate mai mult de două rectificări bugetare pe an. Proiectul de rectificare îndeplinește si regula stipulată la art. 9, alin. (2) din Legea nr. 69/2010 conform căruia totalul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat nu poate fi majorat pe parcursul anului bugetar, cu ocazia rectificărilor bugetare.rnrnProiectul de rectificare bugetara prevede diminuarea veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat cu aceeasi suma de 132 milioane lei, mentinand astfel tinta de deficit bugetar asumata prin Legea 285/2010 privind aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati inrnstrategia fiscal-bugetara.rnrnRevizuirea neta a proiecţiei veniturilor bugetare se datoreaza actiunii concomitente a doi factori:rnrn- Cresterea veniturilor bugetare cu 1075 milioane lei ca urmare a implementarii unei noi scheme de stingere „în lanţ” a arieratelor bugetare. Conform acestei scheme, aceasta suma va fi transferata din bugetul de stat către bugetele locale si către anumite companii de stat si ministere astfel încât în final aceste transferuri să conducă la stingerea unor obligaţii restante către buget. Aceste sume insa se regasesc atat in cadrul veniturilor cat si in cadrul cheltuielilor bugetare, fara impact asupra nivelul deficitului bugetar.rnrn- Revizuirea descendenta a veniturilor totale ale bugetului general consolidat (excluzand influenta schemei de stingere „în lanţ” a arieratelor bugetare) cu 1206 milioane lei in principal ca urmare a revaluarii impozitelor indirecte si a veniturilor nefiscale (Detalii cu privire la evolutia agregatelor bugetare fata de prima rectificare bugetara a anului 2011 eliminand influenta schemei de stingere „în lanţ” a arieratelor bugetare se regasesc in Anexa 1).rnrnLa nivelul cheltuielilor bugetare, revizuirea neta este rezultatul a doi factori:rn- Cresterea cheltuielilor bugetare cu 1075 milioane lei ca urmare a implementarii noii scheme de stingere „în lanţ” a arieratelor bugetare mentionata anterior.rn- Reducerea cheltuielilor totale ale bugetului general consolidat (excluzand influenta schemei de stingere „în lanţ” a arieratelor bugetare) cu 1206 milioane lei. Reduceri importante de cheltuieli sunt localizate la nivelul cheltuielilor cu „alte transferuri” (-996 milioane lei), asistenta sociala (-346 milioane lei), cheltuieli de capital (-315 milioane lei) si cheltuieli de personal (-244 milioane lei), permitand o majorare substantiala a cheltuielilor cu bunurile si serviciile de 655 milioane lei pentru stingerea unor obligatii restante.rnrnConsiliul Fiscal reaminteste ca prima rectificare bugetara a anului 2011 a prevazut o crestere a cheltuielilor totale cu 3.2 miliarde lei din care 1.43 miliarde lei reveneau implementarii primei scheme de stingere a arieratelor din acest an (cu impact egal pe venituri si cheltuieli), iar 1.8rnmiliarde lei reprezentau o majorare discretionara a unor capitole de cheltuieli motivata de o estimare mai optimista a veniturilor anuale la acea data.rnrnDe asemenea, reamintim ca majorarea de cheltuieli din prima rectificare bugetara a fost facuta prin derogare de la prevederile Legii Responsabilitatii Fiscal Bugetare, care nu permite majorarea cheltuielilor totale cu ocazia rectificarilor bugetare. In retrospectiva, Consiliul Fiscal constata ca derogarea de la prevederile legale, pe langa precedentul regretabil creat, s-a dovedit a fi in final inutila, in contextul in care majorarea cheltuielilor bugetare (exclusiv impactul schemei de stingere „în lanţ” a arieratelor bugetare) de la prima rectificare a fost inversata aproape in totalitate cu ocazia celei de-a doua rectificari.rnrnIn acest context, Consiliul Fiscal reitereaza recomandarea imbunatatirii procesului de programare bugetara pentru a preintampina situatii de tipul celei create in 2011, prin care, practic, daca se exclude impactul mecanismelor exceptionale de stingere a arieratelor, cea dea doua rectificare bugetara inverseaza in cea mai mare parte suplimentarile efectuate atat la venituri cat si la cheltuieli cu prilejul primei rectificari bugetare. rnrnAcest lucru ar permite in viitor respectarea regulilor fiscale statuate de Legea Responsabilitatii Fiscal-Bugetare.rnrnÎn ceea ce priveşte recursul repetat la mecanisme exceptionale de stingere în lanţ a unor obligatii bugetare restante, Consiliul fiscal consideră că întărirea disciplinei financiare şi un proces bugetar de calitate, atât la nivelul autorităţilor statului cât şi la cel al companiilor de stat, sunt singurele în masură să rezolve cauzele structurale ale apariţiei arieratelor. rnrnOpiniile si recomandările formulate mai sus de Consiliul Fiscal au fost aprobate de Președintele Consiliului Fiscal, conform prevederilor art. 43, alin (2), lit. d) din Legea nr. 69/2010, în urma însușirii acestora de către membri Consiliului, prin vot, în ședința din data de 16 noiembrie 2011.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Opinie

Creditare iresponsabila promovata de un broker

„Stiai ca poti sa iei un card de credit chiar daca ai gradul de indatorare depasit? Te ajutam cu un card de credit chiar daca banca ti-a spus ca ai... detalii

Inflatia este si consecinta cresterii salariilor

Inflatia mare este si consecinta cresterii salariilor, a precizat guveatorul BNR, Mugur Isarescu, cu ocazia prezentarii raportului privind inflatia din 11 noiembrie 2024.Seceta puteica, oferta insuficienta de produse alimentare si... detalii

ING ramane singura dintre bancile romanesti care-si face corect reclama la credite

ING ramane singura dintre bancile romanesti care-si promoveaza corect dobanzile la credite, atat in cadrul reclamelor TV si online, cat si pe site-ul propriu sau in retelele sociale.Mai exact, ING... detalii

Cardurile devin inutile: acum se pot face plati instant gratis din aplicatiile bancare

Cardurile isi pierd treptat utilitatea, odata cu avansul noilor tehnologii pentru plati.Bancile romanesti au inceput sa implementeze platile instant din aplicatiile bancare, prin serviciul RoPay.Platile instant (care se fac in... detalii