Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Raiffeisen inca nu a rezolvat problema dublarii platilor cu cardurile, la patru zile de la producerea incidentului – Bancherul

Raiffeisen inca nu a rezolvat problema dublarii platilor cu cardurile, la patru zile de la producerea incidentului

Autor:

Bancherul.ro
2020-02-03 20:20

Au trecut patru zile de cand Raiffeisen Bank le-a luat de doua ori banii pentru aceeasi tranzactie celor care au folosit cardurile la bancomatele si POS-urile sale, insa banca nu a rezolvat inca problema.

Exista situatii in care oamenii au ramas fara bani pe caduri, dar Raiffeisen le-a raspuns ca mai trebuie sa astepte pana se rezolva problema “in cel mai scurt timp”.

Alte banci, precum ING, solutioneaza, prin call center, situatiile urgente, precum cele ale persoanelor care au ramas fara bani pe carduri, pana la remedierea problemei pentru toti cei afectati.

BCR insa a primit aplauzele clientilor pentru ca a decis sa le ramburseze imediat sumele blocate de Raiffeisen, urmand ca ulterior cele doua banci sa reglementeze platile. Ceea ce ar fi trebuit sa faca, de fapt, toate bancile, imediat dupa aparitia incidentului. Si mai ales Raiffeisen Bank.

In schimb, Raiffeisen le raspunde clientilor care intreaba cand isi vor primi banii inapoi: “la finalizarea investigatiei, sumele retinute eronat vor fi deblocate”.

Cand se va finaliza investigatia? Raiffeisen: “Lucram impreuna cu procesatorul la remedierea situatiei in cel mai scurt timp posibil din punct de vedere tehnic” (vezi foto).

Raiffeisen nu a raspuns nici la intrebarile Bancherul.ro cu privire la cauzele incidentului, cati clienti au fost afectati si cand se va remedia problema, respectiv cand isi vor primi oamenii banii retinuti de banca.

ING si BCR au sesizat incidentul

Incidentul care a cauzat dublarea tranzactiilor efectuate la bancomatele si POS-urile Raiffeisen a avut loc joi, 29 ianuarie si vineri, 30 ianuarie, insa Raiffeisen nu a anuntat problema decat duminica la pranz si doar dupa ce cu doua ore mai devreme, pe Facebook, ING, mai intai, apoi BCR, si-au avertizat clientii care au facut tranzactii la ATM-urile si POS-urile Raiffeisen ca le-au fost luati de doua ori banii  de pe carduri. (vezi aici detalii)

Dupa cum ne-a explicat ING, bancile nu au putut verifica si implicit refuza tranzactia eronata trimisa de Raiffeisen, intrucat este o procedura automata de decontare prin sistemele de carduri administrate de Visa si Mastercard.

Ceea ce inseamna ca eventualele erori de procesare, cum a fost si in acest caz, se pot remedia abia dupa ce s-au produs.

Este insa inacceptabil ca sumele de bani blocate de Raiffeisen si de procesatorii Visa si Mastercard sa nu poata fi deblocate nici dupa patru zile de la producerea incidentului.

Mai grav decat atat este ca nici Raiffeisen, nici Visa si Mastercard, nu au luat masuri de urgenta pentru despagubirea celor afectati, adica pentru rambursarea sumelor de bani blocate, inainte de finalizarea asa-zisei investigatii.

Despre modul in care Raiffeisen (nu) a comunicat acest incident, nu mai este nimic de spus.

 

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Clientii OTP Bank vor fi preluati de Banca Transilvania, din 28 februarie 2025

AcÈ›ionarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga:Integrarea... detalii

Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

PoÈ™ta Română, liderul naÈ›ional în servicii poÈ™tale, împreună cu CEC Bank È™i Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, îÈ™i unesc forÈ›ele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării... detalii

BT Pay si BT Go raman singurele aplicatii ale Bancii Transilvania

BT Pay pentru persoanele fizice si BT Go pentru firme si alte persoane juridice vor ramane singurele aplicatii ale Bancii Transilvania, care vor inlocui NeoBT si BT24, conform unei informatii... detalii

CEC Bank imprumuta inca 300 milioane euro prin emiterea de obligatiuni

CEC Bank a încheiat cu succes o nouă emisiune de obligaÈ›iuni în valoare de 300 de milioane de euro printr-o nouă emisiune de Titluri Eligibile Senior NepreferenÈ›iale, destinate încadrării ca... detalii