Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Romania, pe locul patru in UE la cheltuielile pentru comunicatii, cu cea mai mare crestere din ultimii zece ani – Bancherul

Romania, pe locul patru in UE la cheltuielile pentru comunicatii, cu cea mai mare crestere din ultimii zece ani

Autor:

Dan Palangean
2021-01-04 16:12

România s-a situat în anul 2019 pe locul patru în UE la ponderea cheltuielilor pentru comunicații, potrivit datelor comunicate de Eurostat. Cu un nivel de 3,4%, ne-am poziționat imediat după podiumul format din colegele balcanice Bulgaria (4,7%), Croația (4,0%) și Grecia (3,9%).

Pentru referință, menționăm că la polul opus s-a situat Luxemburg (1,3%), Danemarca și Austria (1,9%). Dintre toate capitolele de cheltuieli ale gospodăriilor la nivel european, comunicațiile au înregistrat pe parcursul ultimilor zece ani analizați cea mai mare scădere a alocărilor, de la 3% în 2009 până la 2,4% în anul 2019.

Aceasta tendință de scădere s-a manifestat în marea majoritate a statelor membre UE, cu evoluțile cele mai clare în Estonia (-1,7 puncte procentuale, de la 4% la 2,3%), urmată de Olanda (-1,1 pp), Franța (-1 pp), Irlanda și Polonia (ambele cu -0,9 pp).

Prin contrast, cheltuielile pentru comunicații s-au majorat în doar trei state.

România figurează pe primul loc la acest capitol (de la 2,3% în 2009 la 3,4% anul trecut, adică +1,1 pp), urmată de Croația (+0.3 pp) și Suedia (+0,2 pp).

Această poziționare este cu totul neașteptată, întrucât în 2019 am avut cele mai mici prețuri la consumator din UE în sectorul telecomunicațiilor, doar 38% din media UE și cu mult sub Polonia (51%), Lithuania (71%), Bulgaria (76%) și Letonia (77%).

Explicația constă în faptul că achizițiile pe segmentul de mijloace de comunicare au crescut mult mai rapid în raport cu avansul veniturilor populației și în extinderea extinderea serviciilor telecom, corelată cu majorarea puternică a consumului de informație, altminteri la un preț relativ redus în context european.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stiri economice

Inflația anuală a crescut la 5,11%, prin efect de bază

InflaÈ›ia anuală a crescut în noiembrie 2024 până la 5,11%, potrivit datelor publicate de INS.PreÈ›urile au avansat per total cu 0,41%, cea mai mică valoare din ultimele trei luni, dar... detalii

Datoria publică, 54,4% din PIB la finele lunii septembrie 2024

Datoria publică a României a crescut la 54,4% din PIB la finele lunii septembrie 2024, potrivit datelor operative publicate de Ministerul FinanÈ›elor È™i INS.Suma calculată conform metodologiei europene a fost... detalii

România, tot prima dar în trendul UE la inflația anuală

România a păstrat în luna octombrie 2024 prima poziÈ›ie în UE în ce priveÈ™te inflaÈ›ia anuală, conform datelor publicate de Eurostat. În contextul unei uÈ™oare creÈ™teri (+0,2 puncte procentuale față... detalii

Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024

Datoria publică a României a crescut la 52,7% din PIB la finele lunii august 2024, potrivit datelor operative publicate de Ministerul FinanÈ›elor È™i INS. Suma calculată conform metodologiei europene a... detalii