Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Stdiu privind gestiunea creantelor: 83% dintre banci vand creditele restante – Bancherul

Stdiu privind gestiunea creantelor: 83% dintre banci vand creditele restante

Autor:

Bancherul.ro
2011-03-09 08:23

• Aproximativ 80% dintre bancile din Europa Centrala si de Est (ECE) si 83% din Romania vand sau urmeaza sa vanda din creantele lor restante, arata un studiu Studiu realizat de Roland Berger Strategy Consultants in parteneriat cu European Financial Management and Marketing Association (EFMA): “Retail Banking in Europa Centrala si de Est: Gestiunea creantelor”.rnrn• Aproape toate bancile intervievate din regiune coordoneaza si executa activitatile de colectare pe segmentul de retail din sediul lor centralrnrn• Prima faza de recuperare a creantelor este in general gestionata in cadrul bancii, in timp ce doua treimi dintre jucatorii din regiune si 85% din Romania externalizeaza cel putin partial recuperarea restantelor mai vechirnrn• Cele mai intalnite forme de comunicare cu clientii restanti sunt telefonul si scrisoarea, dar instrumentele mai eficiente din punct de vedere al costurilor, precum SMS-ul sau posta electronica sunt din ce in ce mai utilizaternrnAcestea sunt cateva aspecte relevante ale ultimului studiu desfasurat de Roland Berger Strategy Consultants in parteneriat cu EFMA care identifica tendintele cheie in practicile de gestiune a creantelor pe segmentul de retail, se arata intr-un comunicat de presa.rnrnLa studiu au participat 50 de banci din Europa Centrala si de Est (ECE),rninclusiv Romania.rnrn”Gestiunea creantelor devine un segment foarte important al operatiunilor bancare, in ceea ce priveste costurile si profitabilitatea, si totusi subiectul nu este unul foarte dezbatut in piata”, comenteaza Patrick Desmarès, secretar general al EFMA. rnrnAnaliza comparativa a bancilor din ECE in ceea ce priveste procesele lor de colectare, cadrul organizational, practicile de masurare a performantei si infrastructura de suport, arata diferente notabile. rnrn”Acest studiu releva nevoia acuta de imbunatatire a proceselor pentru unii jucatori din regiune, pentru a tine pasul cu practicile de succes.”rnrnExternalizarea recuperarii si vanzarea creantelor restanternrnProportia bancilor care iau in calcul vanzarea creantelor este semnificativa: 79% dintre bancile intervievate (83% in Romania) isi vand sau intentioneaza sa vanda din creantele restante, cu toate ca volumele vandute raman inca scazute.rnrn” Majoritatea bancilor din ECE recurg la vanzarea de creante pentru arnreduce riscurile, a echilibra bilantul, ca masura de ultima instanta in cazul in care revenirea economica ramane fragila sau pur si simplu ca o strategie alternativa de a elibera rapid resurse”, noteaza Hendrik Bremer, Partner Roland Berger Strategy Consultants specializat pe Servicii Financiare.rnrnPrimele etape de recuperare a creantelor restante sunt gestionate in cadrul bancii – numai 35% dintre banci (33% in Romania) recurg sau intentioneaza sa recurga la recuperatori de creante pentru acest segment.rnrnIn ceea ce priveste recuperarea tarzie insa, mai mult de doua treimi dintre bancile din regiune (aproape 85% in Romania) externalizeaza cel putin partial. Referitor la recuperarea pe cale juridica, desi bancile incearca sa evite sa recurga la astfel de masuri (din cauza procedurilor lungi si a succesului de obicei limitat), mai mult de 50% dintre ele gestioneaza acest proces “in-house”.rnrnProcesele de colectarernrnNivelul de complexitate al strategiilor de recuperare difera mult de la banca la banca, in Europa Centrala si de Est. Cel mai adesea, bancile din regiune diferentiaza procesele pe baza unor criterii usor de evaluat precum produsul sau segmentul de clienti. rnrnAbordarile sofisticate, pe baza analizelor comportamentale, sunt utilizate de numai o treime dintre banci.rnrn”Cele mai eficiente practici relevate in studiu pornesc de la o analiza atenta a profilului clientului, comportamentului si nevoilor acestuia. Pe baza acestora propuneri diferite de planuri de plata si comunicare sunt elaborate cu scopul de a maximiza procentul de raspunsuri pozitive. Aceste tehnici au fost practicate de operatorii de telecomunicatii de multi ani, si sunt adaptate cu succes in retail banking”, observa Codrut Pascu, Managing Partner al Roland Berger StrategyrnConsultants pentru Black Sea Region.rnrnCele mai utilizate mijloace de comunicare cu clientii restanti sunt inca telefonul si scrisoarea. Totusi, se observa tendinta din ce in ce mai accentuata de utilizare a instrumentelor eficiente din punct de vedere al costurilor, precum SMS-urile sau posta electronica, pe care doua treimi dintre bancile din regiune le aplica in plus fata de comunicarea telefonica sau postala. rnrnIn Romania aceste instrumente sunt mult mai larg raspandite, 100% din bancile respondente utilizandu-le pe langa formele de comunicarernSurprinzator insa, desi se bazeaza mult pe contactele telefonice, numai o treime dintre jucatorii din regiune au implementata o tehnologie avansata de call center. In Romania acest nivel este mult mai ridicat, 67% dintre respondenti avand un astfel de sistem pus la punct.rnrnCadrul organizationalrnrnAproape toate bancile intervievate din regiune coordoneaza si executarnmajoritatea activitatilor de recuperare a creantelor pe segmentul de retail din sediul lor central. Aproximativ o treime dintre banci (17% in Romania) au structuri de colectare aditionale fie la nivel regional fie la nivel de unitate – acestea sunt utilizate insa mai mult in activitatea de colectare “pe teren” si pentru anumite segmente de clienti sau niveluri de expunere. rnrn”In cadrul bancilor din regiune, nivelul de specializare al unitatilor de colectare variaza. Multe banci au unitati dedicate anumitor segmente de clienti, mai mult din doua treimi dintre jucatori utilizand unitatile de colectare pentru clientii individuali”, explica Hendrik Bremer, Partner Roland Berger Strategy Consultants.rnrnIn functie de nivelul de automatizare si externalizare, numarul personalului implicat difera mult de la banca la banca. Majoritatea bancilor din regiune au in prezent un procent de 2,7%-6,0% din personalul lor implicat in recuperarea creantelor. Cu o nevoie urgenta de capacitate aditionala de colectare in timpul crizei, majoritatea bancilor si-au crescut personalul implicat, adesea in timp ce in alte zone de activitate reduceau numarul de angajati.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Cine sunt actionarii Bancii Transilvania?

Banca Transilvania (BT) are o structura diversa de actionari, in majoritate persoane fizice si juridice din Romania. Astfel ca cel mai mare actionar al BT detine mai putin de 10%... detalii

Inselatorie cu credite: site-ul Credit Yes

Pe Facebook exista o pagina sponsorizata pentru inselatorii cu credite, Credit Yes, cu link catre site-ul Credityes.ro, asemanator cu o platforma legitima de credite auto din Statele Unite, Credityes.com.Site-ul Credityes.ro... detalii

A aparut o noua platforma de investitii in criptomonede pentru fraude online: Aspect Markets

Cititorii ne-au sesizat ca exista pe inteet o noua falsa platforma de investitii in criptomonede, prin care se fac fraude online.Numele platformei este Aspect Markets si este online in prezent,... detalii

BRD Finance s-a inchis pe tacute

BRD Finance, IFN-ul pentru credite de consum si carduri detinut de banca BRD Societe Generale, a fost inchis si a intrat in procedura de lichidare, conform unui anunt de pe... detalii