Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Studiul “Nivelul de educatie financiara al romanilor” comandat de ARB: Peste jumatate dintre clientii bancilor nu compara produsele bancare pentru a-l alege pe cel mai convenabil – Bancherul

Studiul "Nivelul de educatie financiara al romanilor" comandat de ARB: Peste jumatate dintre clientii bancilor nu compara produsele bancare pentru a-l alege pe cel mai convenabil

Autor:

Bancherul.ro
2011-08-04 19:35

Mai mult de jumătate din populaţia bancarizată nu a efectuat nicio comparaţie între oferte înainte de a achiziţiona un produs financiar bancar, în timp ce doar 41% dintre respondenţi au declarat că au citit contractul în întregime, reiese din studiul “Nivelul de educaţie financiară al românilor” comandat de Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi realizat de compania GFK România, se arata intr-un comunicat al ARB.rnrnOpt din 10 utilizatori de produse bancare citesc cel puţin parţial contractul, iar dintre aceştia 80% declară că nu au găsit decât puţine neclarităţi / sau deloc în acest document.rnrn”Este recomandabil ca utilizatorii de produse şi servicii bancare –clienţii băncilor- să citească în întregime contractul înainte de semnare şi să solicite lămuriri suplimentare, acolo unde se impun, în scopul clarificării termenilor, a impactului sau riscurilor pe care le presupune asumarea prevederilor înscrise în contracte”, a declarat domnul Radu Graţian Gheţea, Preşedintele Consiliului Director al ARB.rnrnUn procent de 57% din populaţia bancarizată nu a efectuat nicio comparaţie înainte de a achiziţiona un produs financiar bancar, 8% din respondenţi au efectuat comparaţii cu încă o ofertă, restul efectuând comparaţii cu mai multe oferte de produse ale băncilor. rnrnChiar şi în situaţia contractării de credite, studiul arată că aproape jumătate din utilizatori nu au comparat nici măcar două oferte. Cu toate acestea, persoanele care au achiziţionat credite sunt mult mai înclinate decât restul să compare mai multe oferte. rnrnStudiul GFK arată că produsele bancare cele mai utilizate şi/sau dorite de populaţie sunt cardurile de debit, creditele, conturile curente şi formele de economisire. rnrnLa nivelul întregii populaţii, produsele bancare sunt destul de puţin cunoscute. Cele mai cunoscute sunt cardul de debit şi creditul bancar, dar chiar şi cu acestea sunt familiari doar aproximativ 4 din 10 români.rnrnPotrivit studiului, doar 52% din utilizatorii de carduri de debit şi 71% din utilizatorii de carduri de credit folosesc aceste produse pentru plăţi la comercianţi. Acest comportament este puternic influenţat de mărimea localităţii de reşedinţă: cu cât localitatea este mai mare cu atât sunt mai mulţi cei care plătesc la comercianţi cu cardul, de la 4 din 10 posesori de carduri de debit din mediul rural până la 8 din 10 din Bucureşti. rnrnŞi numărul comercianţilor care acceptă plăţi cu cardul este mai mare în localităţile cu un grad de urbanizare mai ridicat, ceea ce arată că o barieră în adoptarea acestui comportament este gradul de acceptare a cardurilor.rnrnJumătate din respondenţi consideră că şcoala ar trebui să se ocupe de educaţia financiară a populaţiei, această instituţie fiind urmată de mass – media şi bănci în topul percepţiilor populaţiei privind responsabilitatea instituţiilor cu privire la educarea financiar bancară.rnrnStudiul s-a realizat la nivel naţional pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din rândul populaţiei adulte, populaţia bancarizată reprezentând 56%. Perioada de culegere a datelor a fost între 8 şi 23 iunie 2011.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Cine sunt actionarii Bancii Transilvania?

Banca Transilvania (BT) are o structura diversa de actionari, in majoritate persoane fizice si juridice din Romania. Astfel ca cel mai mare actionar al BT detine mai putin de 10%... detalii

Inselatorie cu credite: site-ul Credit Yes

Pe Facebook exista o pagina sponsorizata pentru inselatorii cu credite, Credit Yes, cu link catre site-ul Credityes.ro, asemanator cu o platforma legitima de credite auto din Statele Unite, Credityes.com.Site-ul Credityes.ro... detalii

A aparut o noua platforma de investitii in criptomonede pentru fraude online: Aspect Markets

Cititorii ne-au sesizat ca exista pe inteet o noua falsa platforma de investitii in criptomonede, prin care se fac fraude online.Numele platformei este Aspect Markets si este online in prezent,... detalii

BRD Finance s-a inchis pe tacute

BRD Finance, IFN-ul pentru credite de consum si carduri detinut de banca BRD Societe Generale, a fost inchis si a intrat in procedura de lichidare, conform unui anunt de pe... detalii