Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u101083808/domains/gxo-global.ro/public_html/subdomains/bancherul/wp-includes/functions.php on line 6121
Vanzarile de bunuri de consum au stagnat in 2017, arata un studiu GfK – Bancherul

Vanzarile de bunuri de consum au stagnat in 2017, arata un studiu GfK

Autor:

Bancherul.ro
2018-02-22 10:43

Piata FMCG a inregistrat in 2017 o crestere de 7% pentru bunurile de folosinta curenta cumparate pentru consumul casnic. Cresterea este datorata majorarii preturilor ca urmare a inflatiei si nu cresterii volumelor cumparate, asa cum s-a intamplat in 2016.

7% creștere pentru bunurile de larg consum în 2017

Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.

În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu toate acestea, consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punct de vedere al prețului – fenomen numit up-trading.

Românii, mai atenți cu îngrijirea locuinței

Produsele de îngrijire a locuinței au înregistrat cea mai mare creștere în 2017, de aproape 10% în valoare. Peste media pieței au crescut și lactatele (mai ales untul, brânza topită și specialitățile din brânză), alimentele ambalate și băuturile. Alimentele proaspete și produsele de îngrijire personală au crescut în același ritm cu piața de FMCG.

Ponderea promoțiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele și lactatele.

Totuși, promoțiile dețin cele mai mari ponderi în cadrul produselor destinate îngrijirii personale și a locuinței (mai ales în rândul detergenților de rufe și al produselor universale). În cazul băuturilor, cele mai mari cote de piață în valoare pentru promoții le observăm în categorii precum răcoritoare, bere, cafea și ceai.

Și ponderea în consum a mărcilor private ale retailerilor a rămas constantă în 2017 comparativ cu anul anterior.
Magazinele de tip discount și cele de proximitate, cele mai dinamice formate

La final de an 2017, comerțul modern a înregistrat o cotă de piață de 59% în creștere cu 1,4 puncte procentuale față de 2016. Magazinele de tip discount și cele de proximitate au avut cele mai acelerate creșteri.

Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coșurile au rămas la nivelul anului precedent.

Magazinele de tip discount au avut vânzări în creștere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare și au achiziționat mai des din aceste formate.

Supermarketurile au beneficiat de o frecvență medie de cumpărare mai ridicată și de coșuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer.

Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reușit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine și i-au convins să cheltuiescă sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluție pozitivă a fost influențată și de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Cine sunt actionarii Bancii Transilvania?

Banca Transilvania (BT) are o structura diversa de actionari, in majoritate persoane fizice si juridice din Romania. Astfel ca cel mai mare actionar al BT detine mai putin de 10%... detalii

Inselatorie cu credite: site-ul Credit Yes

Pe Facebook exista o pagina sponsorizata pentru inselatorii cu credite, Credit Yes, cu link catre site-ul Credityes.ro, asemanator cu o platforma legitima de credite auto din Statele Unite, Credityes.com.Site-ul Credityes.ro... detalii

A aparut o noua platforma de investitii in criptomonede pentru fraude online: Aspect Markets

Cititorii ne-au sesizat ca exista pe inteet o noua falsa platforma de investitii in criptomonede, prin care se fac fraude online.Numele platformei este Aspect Markets si este online in prezent,... detalii

BRD Finance s-a inchis pe tacute

BRD Finance, IFN-ul pentru credite de consum si carduri detinut de banca BRD Societe Generale, a fost inchis si a intrat in procedura de lichidare, conform unui anunt de pe... detalii